Finlord Sněmovna financí

Globální trh s luxusem se zotaví v roce 2022

3.12.2021

4 min.

Pošlete informace kamarádům:Share on FacebookPin on PinterestShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page
globální trh s luxusem koronavirus

V roce 2020 měl globální trh s luxusním zbožím a luxusními zážitky velikost 581 miliard USD, což je oproti roku 2019 pokles z 966 miliard USD. K plnému zotavení by mělo dojít v letech 2021 až 2022. V rámci online nákupů získávají na velké popularitě livestream platformy.

 

Přihlaste se do newsletteru a získejte nejenom novinky, ale i seriál dalších podrobných analýz. Sledujte nás také na Twitteru a Facebooku, ať nezmeškáte žádnou novinku.

 

Graf níže ukazuje globální trh s luxusním zbožím a službami. V roce 2020 měl globální trh s luxusním zbožím a luxusními zážitky velikost 581 miliard USD. 53 % trhu tvořily luxusní zážitky a 47 % pak tvořil osobní luxus, což jsou kupříkladu parfémy, oblečení atd.. V roce 2019 měl globální trh s luxusním zbožím a luxusními zážitky velikost 966 miliard USD. 64 % trhu tvořily luxusní zážitky a 36 % pak tvořil osobní luxus. V roce 2020 pak meziročně nastal pokles v segmentu s luxusním zbožím o 22 % a v segmentu luxusních zážitků nastal propad o 50 %. Pokud jde o plné zotavení trhu s luxusním zbožím a službami, tak k tomu by mělo dojít v letech 2021 až 2022.

 

Barevné kruhy vpravo pak ukazují odhad a rozpětí oproti roku 2019 v jednotlivých letech. CAGR pak ukazuje průměrné roční tempo růstu.

 

Globální trh s luxusem

 

 

Následující obrázek ukazuje, kdo má a kdo bude mít na nákupech největší podíl. V roce 2019 měla největší podíl na nákupech luxusního osobního zboží generace X a to 38 %. Druhý největší podíl na nákupech luxusního osobního zboží měli mileniálové 38 %. Nejstarší generace označovaná jako Baby Boomers (ročníky 1946 až 1964) měla podíl na nákupech luxusního osobního zboží 23 % a nejmenší podíl na nákupech měla pak nejmladší generace Z a to 4 %. Velikost trhu s luxusním osobním zbožím byla v roce 2019 349 miliard USD. Projekce pro rok 2025 pak ukazuje, že velikost trhu s luxusním osobním zbožím by měla být 390 – 440 miliard USD. Největšími spotřebiteli luxusního osobního zboží by měli být v roce 2025 mileniálové a generace Z, jenž by měli tvořit 60 % celkového trhu.

 

 

globální trh s luxusním zbožím a luxusními zážitky

 

 

Následující graf ukazuje očekávaný nárůst spotřeby luxusního zboží v nejbližších 12 měsících na americkém, čínském a evropském trhu. Graf je zároveň rozdělen na spotřebu domácí a zahraniční.

 

 

prodej luxusu ve světě Eva Mahdalová Finlord

 

 

Obrázek níže pak ukazuje, že nastane pokles nákupu v kamenných obchodech, a naopak zvýší se podíl nákupů na více značkových platformách. Zároveň také opět stoupne podíl nákupů, které se sice realizují offline, ale před nákupem dělají zákazníci online průzkum.

 

 

nákupy offline a online Eva Mahdalová Finlord

 

 

Zejména v Číně získaly velkou popularitu livestream platformy. Velmi oblíbená platforma je v Číně kupříkladu Taobao live. Livestream se dostal i do západního světa. Kupříkladu v USA by tržby v rámci této technologie měly být v roce 2023 na úrovni 25 miliard USD.

 
Druhý graf ukazuje rozložení nákupu v průběhu livestreamu a po průběhu livestreamu. V průběhu livestreamu nakupuje v Číně 43 % a v USA 53 % spotřebitelů.

 

 

livestream platformy Eva Mahdalová Finlord

 

 

Následující graf ukazuje vývoj tržeb společností The Estee Lauder Companies (ticker: EL), Nike (ticker: NKE), Guess (ticker: GES), Victoria’s Secret & Co. (ticker: VSCO), Abercrombie & Fitch Co. (ticker: ANF), Nu Skin Enterprises (ticker: NUS). V roce 2021 nastalo u všech společností zotavení. Momentálně je lídrem z hlediska velikosti tržeb Nike a na druhém místě je pak The Estee Lauder Companies.

 

 

luxus tržby

 

 

Obrázek níže pak ilustruje čistý zisk The Estee Lauder Companies (ticker: EL), Nike (ticker: NKE), Guess (ticker: GES), Victoria’s Secret & Co. (ticker: VSCO), Abercrombie & Fitch Co. (ticker: ANF), Nu Skin Enterprises (ticker: NUS). Největší čistý zisk generuje společnost Nike a to téměř 6,1 miliard USD. The Estee Lauder Companies pak zaznamenala čistý zisk na úrovni 3 miliard USD. Zbytek společností pak generuje čistý zisk méně než 1 miliardu USD.

 

 

Nike

 

 

Nová varianta koronoviru Omicron by mohla představovat riziko pro globální ekonomiku. Rozšíření nové varianty koronaviru by mohlo mít negativní dopad na dodavatelské řetězce, čímž by došlo k prohloubení inflace. Ta v posledních měsících brzdila ekonomický růst. Takovýto vývoj by pak mohl mít i negativní dopad na globální trh s luxusním zbožím a službami.

 

 

Investoři mohou nakupovat akcie a ETF u brokerů, kterým jsme se věnovali v analýzách: Interactive Brokers (analýza ZDE), Lynx (analýza ZDE), Saxobank (analýza ZDE), XTB (analýza ZDE), RoboMarkets (analýza ZDE). Velmi jednoduché je založení účtu u roboadvisory Portu (analýzy ZDE a ZDE), kde lze velmi jednoduše začít s budováním portfolia pomocí ETF bez předešlých zkušeností s investováním. Noví investoři mají u Portu 3 měsíce bez poplatku za správu, pokud se registrují přes tento odkaz. Alternativně lze založit spravovaná portfolia SaxoSelect (analýza ZDE).

 

 

 

 

 

 

 

 

Disclaimer:

Investice v sobě obsahují riziko a není zaručena návratnost původně investované částky. Vysoké riziko je především u produktů, které využívají finanční páku. Současná ani očekávaná výkonnost nezaručuje výkonnost budoucí. Veškeré informace uvedené v tomto článku nebo na portále Finlord.cz mají pouze informační charakter a neslouží jako investiční doporučení dle zákona č. 256/2004 Sb. o podnikání na kapitálovém trhu. Při zpracování informací čerpá skupina Finlord údaje z veřejných, důvěryhodných zdrojů a vynaložila přiměřenou péči, aby informace nebyly nepravdivé či zavádějící, nicméně nikterak nezaručuje jejich správnost a neměnnost. Zde uvedené informace neslouží jako nabídka nebo výzva k nákupu či prodeji finančních instrumentů ani nejsou návrhem na uzavření smlouvy. Portál finlord.cz má uzavřené partnerství s některými společnostmi, které jsou zmíněné v obsahu portálu. Pokud čtenář použije odkaz směřující na web partnera, můžeme získat provizi, která ale čtenáře nic nestojí. Provize slouží pro další zvýšení kvality obsahu. Skupina důsledně dbá na to, aby provize nijak neovlivnila objektivitu prezentovaných informací.

3.12.2021

4 min.

Pošlete informace kamarádům:Share on FacebookPin on PinterestShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page

Mohlo by Vás zajímat:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

VŠECHNY ANALÝZY K PLATFORMĚ PORTU