Finlord Sněmovna financí

25 společností, které generují největší globální tržby z reklamy

16.7.2021

4 min.

Pošlete informace kamarádům:Share on FacebookPin on PinterestShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page
globální tržby z reklamy seznam společností

Pět technologických společností inkasuje téměř polovinu světových tržeb z reklamy. Jak ukazují data GroupM, tak Google, Facebook, Alibaba, Bytedance (vlastní TikTok) a Amazon vygenerovaly v loňském roce tržby z reklamy ve výši 296 miliard USD, což tvoří 46 % trhu. Naproti tomu v roce 2010 byla skladba společností kromě Googlu naprosto jiná a jednalo se tedy o společnosti Google, Viacom – CBS, News Corp – Fox News, Comcast a Disney. Těchto prvních pět společností tvořilo 17 % trhu s celkovými tržbami 70 miliard USD.

 

Přihlaste se do newsletteru a získejte nejenom novinky, ale i seriál dalších podrobných analýz. Sledujte nás také na Twitteru a Facebooku, ať nezmeškáte žádnou novinku.

 

V roce 2010 měla společnost Google 7 % podíl na globálních tržbách, Viacom – CBS měla podíl na globálních tržbách z reklamy 3,2 %, News Corp – Fox News měla podíl na globálních tržbách z reklamy 2,9 %, Comcast měla podíl na globálních tržbách z reklamy 2,4 % a Disney pak měla podíl 1,7 %.

 

V roce 2020 už měla společnost Google podíl na globálních tržbách z reklamy na úrovni 21 %, Facebook měla podíl na globálních tržbách z reklamy 14 %, čínská Alibaba měla podíl na globálních tržbách z reklamy 4,5 %, čínská sociální síť od Bytedance TikTok měla podíl na globálních tržbách z reklamy 4,4 % a Amazon měla podíl 3,2 %.
V roce 2010 činily celkové globální tržby z reklamy 412 miliard USD, přičemž v roce 2020 se zvýšily na 641 miliard USD.

 

globální tržby z reklamy

Google tržby z reklamy

 

V seznamu Top 25 společností, které generují globálně nejvyšší tržby v reklamě, jednoznačně dominují technologické společnosti, které v posledních letech rychle rostly, a to často na úkor tradičních mediálních společností jako News Corp, Fox, Comcast, Verizon, ViacomCBS a RTL.

 

Google a Facebook, které jsou známé jako duopoly v mediálních a reklamních kruzích, měly podíl na globálním trhu v roce 2020 35 %. V roce 2016 měly podíl na trhu jen 19 %.

 

Facebook a Google reklama

 

Významným trendem v této oblasti je, že čínským technologickým společnostem rostou tržby z reklamy a v žebříčku se posouvají na vyšší příčky. Alibaba od roku 2016 do roku 2020 ztrojnásobila tržby z reklamy z 9,5 miliardy USD na téměř 29 miliard USD.
Bytedance, která stojí za sociální sítí TikTok, zvýšila tržby z reklamy z 800 milionů USD na 28 miliard USD v roce 2020 a velmi rychle se tak vyšvihla na čtvrté místo. Podobný příběh můžeme sledovat u Pinduoduo a Kuaishou.

 

tržby společností z reklamy Eva Mahdalová Finlord

 

Pokud jde o změny na trhu od roku 2010 do roku 2020, tak v roce 2010 byl Google jediným prodejcem reklamy mezi největšími mediálními společnostmi se značným působením na hlavních globálních trzích. Ostatní společnosti z žebříčku působily pouze na několika trzích, avšak především ve Spojených státech. Čili společnosti jenom minimálně generovaly tržby z reklamy na globálních trzích. Naproti tomu, dnes se největší prodejci reklamy zaměřují především na Čínu nebo mají významné zastoupení ve většině regionů světa. Google i Facebook jsou největší prodejci reklamy na téměř každém jednotlivém trhu mimo komunistickou Čínu.

 
GroupM očekává, že globální tržby z reklamy porostou v roce 2021 o 19 % (bez politické reklamy v USA), což je významná revize směrem nahoru oproti prosincové prognóze. Ve srovnání s předpandemickým rokem 2019 by tržby z reklamy měly být vyšší o 15 %. Dle revidovaných odhadů GroupM činil pokles v roce 2020 pouze 3,5 %. GroupM očekává, že vysoký růst tržeb z reklamy by měl přetrvávat i v blízké budoucnosti.
GroupM očekává, že globální tržby z reklamy (včetně politické reklamy v USA) překročí v roce 2026 hranici 1 bilion USD, což je nárůst z 641 miliard USD v roce 2020.

 

Do burzovních aktiv se zajištěním proti poklesům lze investovat přes SLAVIC FUND SICAV.

 

Podívejte se na recenze obchodníků s cennými papíry Interactive Brokers (analýza ZDE), Lynx (analýza ZDE), Saxobank (analýza ZDE), XTB (analýza ZDE), RoboMarkets (analýza ZDE). Velmi jednoduché je založení účtu u roboadvisory Portu (analýzy ZDE a ZDE), kde lze velmi jednoduše začít s budováním portfolia pomocí ETF bez předešlých zkušeností s investováním. Noví investoři mají u Portu 3 měsíce bez poplatku za správu, pokud se registrují přes tento odkaz. Alternativně lze založit spravovaná portfolia SaxoSelect (analýza ZDE).

 

 

 

 

 

 

 

 

Disclaimer:

Investice v sobě obsahují riziko a není zaručena návratnost původně investované částky. Vysoké riziko je především u produktů, které využívají finanční páku. Současná ani očekávaná výkonnost nezaručuje výkonnost budoucí. Veškeré informace uvedené v tomto článku nebo na portále Finlord.cz mají pouze informační charakter a neslouží jako investiční doporučení dle zákona č. 256/2004 Sb. o podnikání na kapitálovém trhu. Při zpracování informací čerpá skupina Finlord údaje z veřejných, důvěryhodných zdrojů a vynaložila přiměřenou péči, aby informace nebyly nepravdivé či zavádějící, nicméně nikterak nezaručuje jejich správnost a neměnnost. Zde uvedené informace neslouží jako nabídka nebo výzva k nákupu či prodeji finančních instrumentů ani nejsou návrhem na uzavření smlouvy. Portál finlord.cz má uzavřené partnerství s některými společnostmi, které jsou zmíněné v obsahu portálu. Pokud čtenář použije odkaz směřující na web partnera, můžeme získat provizi, která ale čtenáře nic nestojí. Provize slouží pro další zvýšení kvality obsahu. Skupina důsledně dbá na to, aby provize nijak neovlivnila objektivitu prezentovaných informací.

16.7.2021

4 min.

Pošlete informace kamarádům:Share on FacebookPin on PinterestShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page

Mohlo by Vás zajímat:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.