Finlord Sněmovna financí

Prodejci módy mění strategii. Jakou konverzi mají týmové nákupy a livestream?

1.7.2022

10 min.

Pošlete informace kamarádům:Share on FacebookPin on PinterestShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page
Móda Eva Mahdalová Finlord

Podívejte se, jak mění a proč prodejci módy prodejní strategii, jakou mají konverzi týmové nákupy a livestream a jaké jsou tržby TikToku, Facebooku a jiných sociálních sítí.

 

Přihlaste se do newsletteru a získejte nejenom novinky, ale i seriál dalších podrobných analýz. Sledujte nás také na Twitteru a Facebooku, ať nezmeškáte žádnou novinku.

 

Producenti značek budou více přecházet na byznys model zaměřený přímo na spotřebitele. Díky tomuto modelu budou mít vyšší prodeje, zisk a zároveň silnější vztahy se zákazníky.

 
Během příštích pěti až deseti let budou producenti značek nadále přesouvat distribuci svých produktů z velkoobchodu na online a offline maloobchod. Jde o model, který se nazývá distribuce přímo k spotřebiteli (DTC). Kromě toho, že stávající společnosti přejdou na obchodní model DTC, zároveň bude vznikat více společností se zaměřením na přímý prodej zákazníkovi.

 
Nike a Adidas by měly prodávat i nadále nejvíc přes velkoobchod, nicméně prodeje přes velkoobchod by měly klesnout na úkor přímého prodeje spotřebiteli přes e-shop. U velkých luxusních společností bude prodej probíhat stejně jako dnes zejména přímo k zákazníkovi přes kamenný obchod.

 
Louis Vuitton a Chanel například distribuují všechny své produkty kromě segmentu krásy prostřednictvím DTC offline a online maloobchodu. Další značky jako Gucci, Hermès a Prada jdou v jejich stopách.

 
O co přesně jde? A proč volí přímý prodej na spotřebitele? Společnosti zabývající se módou, luxusním zbožím a sportovním zbožím těžily z široké a pohodlné distribuce prostřednictvím velkoobchodu. Značky však posléze zjistily, že velkoobchodní distribuce má také určité nevýhody: nemají kontrolu nad zásobami, nemají přístup k údajům o spotřebitelích a maloobchodní výkonnosti a zároveň se musí vzdát maloobchodní přirážky.

 

 

Móda

 

 

Graf níže pak ukazuje, jak rostl luxusním značkám podíl přímého podeje na tržbách od roku 2000 do roku 2020.

 

 

luxusní móda

 

 

Týmové nákupy a livestream

 

 

Oba koncepty jsou již v Číně velmi populární a je velmi pravděpodobné, že se tyto dva koncepty prosadí i v jiných zemí.
Týmový nákup je forma sociálního obchodu, ve kterém jsou přátelé, rodina nebo dokonce i cizí lidé. Lidé ve skupině pak hromadně nakupují zboží, aby získali nižší cenu. Například někdo na Pinduoduo vidí džíny za 400 CNY. Obchodník prodávající džíny může nabídnout cenu 350 CNY, pokud si tým koupí deset párů džín. Osoba, která první džíny viděla, vytvoří tým tak, že osloví lidi, o kterých si myslí, že by mohli mít zájem o džíny a snaží se je přesvědčit, aby si je také koupili.

 

 

Pinduoduo týmové nákupy jak fungují

 

 

Pokud jde o livestream, tak ten je ve své podstatě starý desítky let. Možná si pamatujete na teleshoppingového prodavače Horsta Fuchse, což byla televizní superstar devadesátých let. Horst vám prodal všechno od mixéru až po ochranný krém na kapotu. Dnes jsou Horstové influenceři prodávající zboží kupříkladu na aplikaci Taobao. Jak konkrétně v Číně funguje livestream nakupování v praxi? Kupříkladu kosmetická značka prodává lesk na rty. Značka uzavře smlouvu se společností poskytující obchodní služby, jenž vybere vhodné influencery, kteří odpovídají identitě společnosti a cílovým zákazníkům. Tito influenceři prezentují lesk na rty uživatelům prostřednictvím živého vysílání na e-commerce platformě.

 

 

 

Zalep.to investování do faktur

 

Jak efektivní je živé vysílání? Dost, pokud jde o prodej věcí denní potřeby, krásy, péče o děti, elektroniku a oblečení, tak tyto segmenty mají podle čínského průzkumu z roku 2019 vyšší konverzi, a to i o 10 a více procentních bodů, než prodeje bez livestreamu.

 

konverze livestream

 

 

Módní značky budou stále častěji využívat influencery k propagování svých produktů. Kvalita nakupování pomocí livestreamu mimo Čínu se v příštích letech zlepší, a je velmi pravděpodobné, že sociální sítě jako Facebook, Instagram, TikTok a Snapchat by mohly v příštích letech rozšířit své funkce o takovýto livestream. To by jim přineslo samozřejmě další tržby.

 
Jde o to, že spotřebitelé stále častěji využívají sociální sítě. Od roku 2018 do roku 2021 vzrostl aplikaci TikTok počet aktivních uživatelů z 85 milionů na 1,2 miliardy měsíčně.

 

 

Rostoucí popularita sociálních sítí a čas strávený na nich umožnil influencerům prodat téměř komukoli, cokoli a kdekoli.

 

sociální média Eva Mahdalová Finlord

 

 

TikTok dosahuje milníků v rámci tržeb mnohem rychleji než ostatní platformy. Za 6 let od založení jsou tržby TikToku přibližně 12 miliard USD.

 

 

TikTok Eva Mahdalová Finlord

 

Akcie módních značek, sociálních sítí či tematická ETF lze nakupovat u brokerů, kterým jsme se věnovali v analýzách: Interactive Brokers (analýza ZDE), Lynx (analýza ZDE), Saxobank (analýza ZDE), XTB (analýza ZDE), RoboMarkets (analýza ZDE). Velmi jednoduché je založení účtu u roboadvisory Portu (analýzy ZDE a ZDE), kde lze velmi jednoduše začít s budováním portfolia pomocí ETF bez předešlých zkušeností s investováním. Noví investoři mají u Portu 3 měsíce bez poplatku za správu, pokud se registrují přes tento odkaz. Alternativně lze založit spravovaná portfolia SaxoSelect (analýza ZDE).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Disclaimer:

Investice v sobě obsahují riziko a není zaručena návratnost původně investované částky. Vysoké riziko je především u produktů, které využívají finanční páku. Současná ani očekávaná výkonnost nezaručuje výkonnost budoucí. Veškeré informace uvedené v tomto článku nebo na portále Finlord.cz mají pouze informační charakter a neslouží jako investiční doporučení dle zákona č. 256/2004 Sb. o podnikání na kapitálovém trhu. Při zpracování informací čerpá skupina Finlord údaje z veřejných, důvěryhodných zdrojů a vynaložila přiměřenou péči, aby informace nebyly nepravdivé či zavádějící, nicméně nikterak nezaručuje jejich správnost a neměnnost. Zde uvedené informace neslouží jako nabídka nebo výzva k nákupu či prodeji finančních instrumentů ani nejsou návrhem na uzavření smlouvy. Portál finlord.cz má uzavřené partnerství s některými společnostmi, které jsou zmíněné v obsahu portálu. Pokud čtenář použije odkaz směřující na web partnera, můžeme získat provizi, která ale čtenáře nic nestojí. Provize slouží pro další zvýšení kvality obsahu. Skupina důsledně dbá na to, aby provize nijak neovlivnila objektivitu prezentovaných informací.

1.7.2022

10 min.

Pošlete informace kamarádům:Share on FacebookPin on PinterestShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page

Mohlo by Vás zajímat:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

VŠECHNY ANALÝZY K PLATFORMĚ PORTU