Útraty v sociálních aplikacích vzrostly o 50 % na 3,2 miliardy USD
5.11.2021
4 min.
Útraty v rámci sociálních aplikací vzrostly v první polovině roku 2021 o 50 % na 3,2 miliardy USD. V roce 2021 by měli spotřebitelé utratit prostřednictvím sociálních aplikací 6,78 miliardy USD, vyplývá z dat App Annie. Do roku 2025 by útrata v rámci sociálních aplikací měla vzrůst na 17,2 miliardy USD při průměrném ročním růstu 29 %. Kumulativní útrata by tedy v roce 2025 měla pokořit 78 miliard USD.
Přihlaste se do newsletteru a získejte nejenom novinky, ale i seriál dalších podrobných analýz. Sledujte nás také na Twitteru a Facebooku, ať nezmeškáte žádnou novinku.
Podle regionů nejvíce utrácí na sociálních aplikacích Američané, Japonci a Číňani. Během první poloviny roku 2021 se USA staly největším trhem pro spotřebitelské výdaje v rámci sociálních aplikací. Američtí spotřebitelé měli 1,7x vyšší výdaje než Japonci. Za Japonci pak následovali s největšími výdaji Číňani.
Uživatelé strávili na sociálních aplikacích v první polovině roku 2021 740 miliard hodin, což bylo 44 % času stráveného na mobilních zařízeních. Čas strávený v aplikacích má v průběhu let i nadále stoupat. Pro zajímavost, čas strávený v sociálních aplikacích v první polovině roku 2021 vzrostl o 30 % ve srovnání se stejným obdobím roku 2018.
Jednoznačně aplikace, které umožňují livestreaming, neboli živé vysílání, předčí ty, které se zaměřují na chat, fotografie nebo video. To je i důvod, proč kupříkladu nyní Instagram avizuje posuny v zaměření a uvádí, že již není jen aplikací pro sdílení fotografií.
Obrázek níže ukazuje nejlepší globální aplikace od roku 2012 do první poloviny roku 2021. Z obrázku je patrné, že Facebook žebříčku dominoval několik let. Podobně jako jeho další aplikace Messenger, Instagram a WhatsApp v průběhu let dominovaly na předních příčkách až do minulého roku. V roce 2020 se totiž na pozici číslo jedna dostala aplikace TikTok, která si prvenství udržela i v první polovině roku 2021.
A na závěr se ještě podívejme na graf z dílny Statista, který ukazuje nejpopulárnější sociální aplikace na světě, seřazené dle počtu aktivních uživatelů k červenci 2021.
Livestream je velký trend, který bude i v následujících letech pokračovat. Kupříkladu TikTok intenzivně investuje do nových funkcí v rámci své platformy TikTok LIVE. Společnosti se budou také ještě více zaměřovat na délku stráveného času v aplikaci. TikTok umožní pravděpodobně uživatelům nahrávat ještě delší videa, čímž by tedy mohlo dojít ke zvýšení limitu např. ze 3 minut na 5.
Akcie si mohou investoři také snadno nakupovat u obchodníků s cennými papíry, kterým jsme se věnovali v analýzách: Interactive Brokers (analýza ZDE), Lynx (analýza ZDE), Saxo Bank (analýza ZDE), XTB (analýza ZDE), RoboMarkets (analýza ZDE). Pro začínající investory jsou zajímavé služby roboadvisory Portu a Portu pro děti (analýzy ZDE a ZDE), kde lze velmi jednoduše začít s budováním portfolia bez předešlých zkušeností s investováním. Noví investoři mají u Portu 3. měsíce bez poplatku za správu, pokud se registrují přes tento odkaz. Portu pro děti funguje jako „standardní“ Portu se sníženým správcovským poplatkem 0,25 % ročně. Čili se jedná o velmi levnou variantu odkládání peněz pro děti.
Disclaimer:
Investice v sobě obsahují riziko a není zaručena návratnost původně investované částky. Vysoké riziko je především u produktů, které využívají finanční páku. Současná ani očekávaná výkonnost nezaručuje výkonnost budoucí. Veškeré informace uvedené v tomto článku nebo na portále Finlord.cz mají pouze informační charakter a neslouží jako investiční doporučení dle zákona č. 256/2004 Sb. o podnikání na kapitálovém trhu. Při zpracování informací čerpá skupina Finlord údaje z veřejných, důvěryhodných zdrojů a vynaložila přiměřenou péči, aby informace nebyly nepravdivé či zavádějící, nicméně nikterak nezaručuje jejich správnost a neměnnost. Zde uvedené informace neslouží jako nabídka nebo výzva k nákupu či prodeji finančních instrumentů ani nejsou návrhem na uzavření smlouvy. Portál finlord.cz má uzavřené partnerství s některými společnostmi, které jsou zmíněné v obsahu portálu. Pokud čtenář použije odkaz směřující na web partnera, můžeme získat provizi, která ale čtenáře nic nestojí. Provize slouží pro další zvýšení kvality obsahu. Skupina důsledně dbá na to, aby provize nijak neovlivnila objektivitu prezentovaných informací.
5.11.2021
4 min.
Mohlo by Vás zajímat:
Jak na pasivní příjem z kryptoměn v roce 2024?
Pasivní příjem inspiruje mnoho lidí, a to nejenom investorů do kryptoměn. Systém pasivního příjmu si ...
Více informací21.6.2024
5 min.
Cenové rozdíly nemovitostí jsou čím dál tím vyšší. Roli hraje i několik kilometrů
Ceny nemovitostí se stále mění. Čím dál větší roli hraje lokalita. Rozdíl v cenách je patrný i u ...
Více informací13.6.2024
3 min.
Festival Jeden svět 2024: 7 nejlepších dokumentů o lidských právech
Tento týden začíná mezinárodní festival dokumentárních filmů Jeden svět, který se věnuje ...
Více informací18.3.2024
10 min.
Napsat komentář