Finlord Sněmovna financí

Střední třída se do roku 2030 zvětší o 1,6 miliardy lidí

7.4.2021

6 min.

Pošlete informace kamarádům:Share on FacebookPin on PinterestShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page
Střední třída a spotřeba

Ekonomická střední třída lidí ve světě rychle roste. Dle definice Brookings Institute do ní patří lidé s příjmem 11 až 100 USD na den, tedy cca 7200 Kč až 66 000 Kč za měsíc. Rozmach střední třídy je důležitý pro celý spotřebitelský sektor, jelikož právě lidé v této třídě jsou ochotní nadprůměrně utrácet relativně ke svým příjmům. Umožňuje jim to i snadnější přístup k úvěrům.

 

Přihlaste se do newsletteru a získejte nejenom novinky, ale i seriál dalších podrobných analýz. Sledujte nás také na Twitteru a Facebooku, ať nezmeškáte žádnou novinku.

 

Střední třída: tahounem bude Asie

 

Následující obrázek ukazuje vývoj podílu střední třídy na celkové populaci ve vybraných zemích (levý graf) a příspěvek k růstu velikosti střední třídy jednotlivých regionů (pravý graf). Je patrné, že zejména Asie rychle bohatne. V roce 1995 byl v Indii, Indonésii a Číně obrovský poměr relativně chudých lidí (relativně oproti západnímu standardu). V roce 2030 by už ale střední třída měla v Indii a Číně tvořit více než 70 % obyvatel. Tyto země tak budou mít pochopitelně nejvyšší příspěvek ke zvětšení této vrstvy. Globálně se střední třída zvětší do roku 2030 o 1,6 miliardy lidí. Poznámka: očekávaný pokles počtu lidí ve střední třídě v Evropě je způsoben vymíráním kontinentu.

 

střední třída ve světě

 

1,6 miliardy lidí objeví nové možnosti spotřeby

 

Přesun z chudoby do střední třídy je doprovázen výrazným nárůstem spotřeby. Na střední třídu standardně cílí marketingová sdělení na auta, elektroniku, oblečení, dovolenou, nákup bytu, bytového vybavení, finanční služby, a tak dále. Podívejme se kupříkladu na utrácení v Číně. V roce 2020 prodeje v rámci čínského Singles day pokořily 74 miliard dolarů, o 30 miliard více než prodeje ve čtyřech nejvýznamnějších nákupních dnech v USA. V roce 2019 byly prodeje přes Singles day poloviční.

 

Čína maloobchodní prodeje

 

Bohatnutí obyvatel jede ruku v ruce s nákupem luxusního zboží. Momentálně se v Číně prodá 35 % všeho luxusního zboží na světě. Do roku 2025 by podíl mohl stoupnout na 40 %. Pobočky všech známých značek, jako jsou Ferrari, LVMH, Gucci, rostou v Číně jako houby po dešti. Světové značky jednoduše nemohou dálný východ ignorovat. A jak okazují předchozí prognózy, tak rozhodně nesmí zapomínat ani na Indii.

 

Čína luxusní trh podíl

 

Střední třída Asie a tržby firem

 

Následující obrázek ukazuje podíl Číny na tržbách s rozdělením dle sektorů. Na konci roku 2019 už Čína generovala více než 7,5 % tržeb společností z vyspělých zemí (MSCI World) a firmám ze všech zemí (MSCI ACWI) generovala 11 % tržeb. Mezi jednotlivými sektory jsou značné rozdíly. U polovodičových firem tvoří Čína až 30 % tržeb. Velikou závislost od vývoje Číny mají i producenti komodit, technologické společnosti či výrobci dlouhodobého spotřebního zboží. U maloobchodu zaměřeného na potraviny nebo u firem veřejných služeb je podíl méně než 5 %, což je logické, jelikož tyto sektory působí především lokálně.

 

Čína a sektory

 

Co znamená uvedené pro investory? I když nenakupujete přímo čínské akcie, tak závislost vašeho portfolia od ekonomického rozmachu Číny, Indie a dalších rozvíjejících se zemí Asie v posledních letech pravděpodobně roste. A to zejména v případě, kdy se zaměřujete na technologické a spotřební společnosti.

 

I díky bohatnutí Asie by tržby a zisky firem z USA a Evropy měly v nejbližších letech stoupat. Rozvíjející se trhy rychle rostou, což ale ještě nemusí znamenat ten nejlepší výsledek pro investory. Následující obrázek ukazuje růst zisků amerických firem a firem z rozvíjejících se zemí. Americké korporace už jsou takřka na nových rekordech. Firmy z rozvíjejících se států mají k rekordům z roku 2011 ještě daleko.

 

zisky firem USA a rozvíjejícíc se trhy

 

Investoři mohou nakupovat akcie konkrétních společností nebo regionální ETF u brokerů. Kupříkladu u Lynx (analýza ZDE), Saxo Bank (analýza ZDE), XTB (analýza ZDE). Velmi jednoduché je založení účtu u roboadvisory Portu (analýzy ZDE a ZDE), kde lze velmi jednoduše začít s budováním portfolia pomocí ETF bez předešlých zkušeností s investováním. Noví investoři mají u Portu 3 měsíce bez poplatku za správu, pokud se registrují přes tento odkaz. Alternativně lze založit spravovaná portfolia SaxoSelect (analýza ZDE). Samozřejmě nesmíme zapomenout ani na P2P portály, které také profitují z asijského rozmachu.

 


Jméno a příjmení

Email

Telefonní číslo

Souhlasím se zpracováním osobních údajů

 

Pro investory jsme připravili i podrobný rozbor tvorby portfolia z ETF, kde jsou popsané všechny postupy a nástroje pro vytvoření robustního finančního zázemí. Zároveň se věnujeme rozboru daňové optimalizace, která dokáže ušetřit nemalé prostředky. Celý rozbor je postaven na reálných výpočtech a příkladech.

 

 

 

 

 

 

 

Disclaimer:

Investice v sobě obsahují riziko a není zaručena návratnost původně investované částky. Vysoké riziko je především u produktů, které využívají finanční páku. Současná ani očekávaná výkonnost nezaručuje výkonnost budoucí. Veškeré informace uvedené v tomto článku nebo na portále Finlord.cz mají pouze informační charakter a neslouží jako investiční doporučení dle zákona č. 256/2004 Sb. o podnikání na kapitálovém trhu. Při zpracování informací čerpá skupina Finlord údaje z veřejných, důvěryhodných zdrojů a vynaložila přiměřenou péči, aby informace nebyly nepravdivé či zavádějící, nicméně nikterak nezaručuje jejich správnost a neměnnost. Zde uvedené informace neslouží jako nabídka nebo výzva k nákupu či prodeji finančních instrumentů ani nejsou návrhem na uzavření smlouvy. Portál finlord.cz má uzavřené partnerství s některými společnostmi, které jsou zmíněné v obsahu portálu. Pokud čtenář použije odkaz směřující na web partnera, můžeme získat provizi, která ale čtenáře nic nestojí. Provize slouží pro další zvýšení kvality obsahu. Skupina důsledně dbá na to, aby provize nijak neovlivnila objektivitu prezentovaných informací.

7.4.2021

6 min.

Pošlete informace kamarádům:Share on FacebookPin on PinterestShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page

Mohlo by Vás zajímat:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

VŠECHNY ANALÝZY BROKERA LYNX BROKER