Automobilky a rozmach jízdních asistentů
23.9.2021
5 min.
Automobilky stále vylepšují nabídku pro své zákazníky s tím, jak se zvyšuje dostupnost nových technologií. Velkým tématem jsou pokročilé systémy jízdních asistentů (ADAS – Advanced Driver Assistance Systems), které se postupně dostávají i do levnějších modelů. V roce 2030 by ADAS systémy mělo mít 50 % všech vozidel jezdících na silnicích. Co ukazují předpovědi?
Přihlaste se do newsletteru a získejte nejenom novinky, ale i seriál dalších podrobných analýz. Sledujte nás také na Twitteru a Facebooku, ať nezmeškáte žádnou novinku.
Automobilky budou masivně implementovat jízdní asistenty
Dle analýzy poradenské společnosti Canalys má v současnosti jenom 10 % všech aut na silnicích pokročilé jízdní asistenty, což je kupříkladu sledování jízdy v pruzích, adaptivní tempomat, systémy na předcházení kolizí či hlídání mrtvého úhlu. Do roku 2025 by se podíl aut s ADAS měl zvednout na 30 % a pak do roku 2030 na 50 %. V absolutní výši to znamená globální růst ze současných 100 mil. aut na 300 mil. a pak více než 500 mil. aut. Automobilky velmi dobře ví, že zákazníci chtějí pokročilé funkce, které jim usnadňují řízení vozidla.
Velikost trhu jízdních asistentů se zněkolikanásobí
Systémy jízdních asistentů automobilky nakupují od svých dodavatelů. Globální trh by se mohl zvětšit ze současných 27 miliard dolarů na 83 miliard dolarů v roce 2030. Výrazně stoupne poptávka po kamerách, radarových senzorech, LiDARech a dalších stěžejních komponentech.
Tyto komponenty dodává automobilkám řada společností. Nejvýznamnějšími subdodavateli jsou Robert Bosch, Continental, ZF Friedrichshafen, Denso, Aptiv, Valeo či Magna International. Nicméně na trhu působí více firem, viz. následující obrázek.
Inovace usnadňují řidičům život a automobilkám či subdodavatelům komponentů umožňují udržet si konkurenční výhodu a tím pádem i solidní ziskovou marží. Řada z uvedených společností má své akcie uvedené na burze. Ty lze nakupovat přes obchodníky s cennými papíry.V analýzách jsme se věnovali Interactive Brokers (analýza ZDE), Lynx (analýza ZDE), Saxo Bank (analýza ZDE), XTB (analýza ZDE), RoboMarkets (analýza ZDE).
Disclaimer:
Investice v sobě obsahují riziko a není zaručena návratnost původně investované částky. Vysoké riziko je především u produktů, které využívají finanční páku. Současná ani očekávaná výkonnost nezaručuje výkonnost budoucí. Veškeré informace uvedené v tomto článku nebo na portále Finlord.cz mají pouze informační charakter a neslouží jako investiční doporučení dle zákona č. 256/2004 Sb. o podnikání na kapitálovém trhu. Při zpracování informací čerpá skupina Finlord údaje z veřejných, důvěryhodných zdrojů a vynaložila přiměřenou péči, aby informace nebyly nepravdivé či zavádějící, nicméně nikterak nezaručuje jejich správnost a neměnnost. Zde uvedené informace neslouží jako nabídka nebo výzva k nákupu či prodeji finančních instrumentů ani nejsou návrhem na uzavření smlouvy. Portál finlord.cz má uzavřené partnerství s některými společnostmi, které jsou zmíněné v obsahu portálu. Pokud čtenář použije odkaz směřující na web partnera, můžeme získat provizi, která ale čtenáře nic nestojí. Provize slouží pro další zvýšení kvality obsahu. Skupina důsledně dbá na to, aby provize nijak neovlivnila objektivitu prezentovaných informací.
23.9.2021
5 min.
Mohlo by Vás zajímat:
Pracovní příležitosti v sousedních zemích České republiky: Kde se vyplatí pracovat
Prozkoumejte pracovní příležitosti v Německu, Rakousku, Polsku a na Slovensku. Najděte si ideální ...
Více informací23.10.2024
3 min.
Jak na pasivní příjem z kryptoměn v roce 2024?
Pasivní příjem inspiruje mnoho lidí, a to nejenom investorů do kryptoměn. Systém pasivního příjmu si ...
Více informací21.6.2024
5 min.
Cenové rozdíly nemovitostí jsou čím dál tím vyšší. Roli hraje i několik kilometrů
Ceny nemovitostí se stále mění. Čím dál větší roli hraje lokalita. Rozdíl v cenách je patrný i u ...
Více informací13.6.2024
3 min.
Napsat komentář