Finlord Sněmovna financí

PROČ SE ZVYŠUJÍ ZISKY AMERICKÝCH FIREM?

5.1.2018

3 min.

Pošlete informace kamarádům:Share on FacebookPin on PinterestShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page

Proč se stále zvyšují zisky velkých amerických společností? Jaký podíl zisků mají americké firmy ze zahraničí?

 

V americkém korporátním sektoru můžeme sledovat pozoruhodný posun, jelikož čím dál tím méně společností produkuje neustále rostoucí podíl na celkovém zisku. V roce 1975 produkovalo 50 % všech zisků 109 společností, zatímco v roce 2015 mělo stejný podíl na celkových ziscích jenom 30 společností. Koncentrace zisků do velkých firem v USA je každým rokem větší a větší. Tento trend je dán zejména tím, že společnosti nejsou zatíženy vysokými náklady a také koncentrace zisků vzrůstá především kvůli globalizaci a neustálému procesu fúzí a akvizic, což v konečné fázi vede k poklesu počtu společností.

 

zisky

 

Pokud ještě neodebíráte náš newsletter, tak se do něj určitě přihlaste. Získáte tříměsíční seriál o tom, jak investujeme, co sledujeme, kde vidíme prostor pro generování nadprůměrných výnosů.

 

Jak už bylo naznačeno výše, tak především globalizace pomáhá americkým společnostem zvyšovat podíl zisků v zahraničí. V současnosti americké firmy mají zhruba 40 % podíl zisků ze zahraničí. Přičemž ještě v roce 1990 tento podíl činil 15 %. Mezi takovéto vybrané společnosti můžeme řadit především společnosti „nové éry“ tedy Facebook, Google, Amazon apd..

 

globalizace

 

Koncentrace zisků může nakonec vést až k monopolům, které pak samozřejmě mají negativní důsledky v podobě vyšších cen a snížené flexibility. Silná konkurenční pozice se může pozitivně projevit na výsledcích společnosti. Tato problematika se samozřejmě už také zrcadlí i v oblasti investic, jelikož v současnosti má 5 společností obrovský podíl na zhodnocení indexu S&P 500. A tedy index S&P 500 se stává závislý na tom, jak se bude dařit pouze několika vybraným firmám.

 

Koncentrace zisků má mnoho ekonomicko-společenských dopadů. Jde zejména také o legislativu, která se bude ještě více šít ve prospěch velkých gigantů, záhy servírovaná v populistické rétorice byrokratů a médií, že je ve prospěch spotřebitelů. Ovšem takováto „šikana“ má pak následně jediný cíl – zničit konkurenci menších firem a skoupit jejich know-how za hubičku společně s pracovní silou, která na trhu tak chybí. Snižujícímu se počtu malých podniků a podílu zaměstnanců pracujících ve velkých, středních a malých firmách jsme se pak věnovali v tomto článku.

5.1.2018

3 min.

Pošlete informace kamarádům:Share on FacebookPin on PinterestShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page

Mohlo by Vás zajímat:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

VŠECHNY ANALÝZY K PLATFORMĚ PORTU