Finlord Sněmovna financí

Spotřeba piva na osobu a podle zemí: Češi již 30 let v řadě vedou

9.9.2024

4 min.

Pošlete informace kamarádům:Share on FacebookPin on PinterestShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page
spotřeba piva na osobu Česká republika

Pivo patří k nejoblíbenějším nápojům. Podívejte se, jak se vyvíjí spotřeba piva na osobu a podle zemí. Češi již 30 let v řadě mají největší spotřebu piva na osobu.

 

Přihlaste se do newsletteru a získejte nejenom novinky, ale i seriál dalších podrobných analýz. Sledujte nás také na Twitteru a Facebooku, ať nezmeškáte žádnou novinku.

 

Globální pivní průmysl je obrovský a přispívá více než půl bilionem USD k celosvětovému HDP. Celosvětová spotřeba piva dosáhla v roce 2022 přibližně 192,1 milionu kilolitrů, což je o 2,9 % více než v předchozím roce a o 1 % více než v roce 2019, což ukazuje na globální trend zotavení z pandemie koronaviru i přes nestabilní globální podmínky. Pokud jde o spotřebu piva podle zemí, tak Čína byla největším spotřebitelem piva již 20. rok v řadě. V rámci spotřeby piva na osobu vedou naopak již 30 let v řadě Češi. Čína, USA a Brazílie jsou tři největší spotřebitelé piva podle zemí a představují více než 40 % celosvětové spotřeby piva.

 

Spotřeba piva na osobu

 

Spotřeba piva podle regionů vypadá pak následovně. Největší podíl na spotřebě piva podle regionů má Asie a pak Evropa.

 

Spotřeba piva Eva Mahdalová Finlord

 

Spotřeba piva na osobu: Čech vypil v průměru 188,5 litrů piva

 

Následující statistika ukazuje spotřebu piva na osobu podle zemí. V roce 2022 vypil Čech v průměru 188,5 litrů piva, což vychází na více než jednu láhev piva denně. Rakušan pak v průměru vypil 101,2 litrů piva a Polák 99,6 litrů piva.

 

spotřeba piva na osobu Češi

 

Investice do pivovarů: pivnímu průmyslu dominuje Anheuser-Busch InBev

 

Pivnímu průmyslu dominuje společnost Anheuser-Busch InBev, jejíž tržní kapitalizace je 129 miliard USD. Jedná se o největšího světového výrobce piva a majitele desítek značek včetně Budweiseru. Mezi významné společnosti v pivním sektoru patří také Constellation Brands a Heineken. Pokud jde o Constellation Brands, tak do jejího portfolia patří známá Corona, Modelo a další značky vín a lihovin. Dále mezi významné společnosti v oboru patří Boston Beer Company a Molson Coors. Následující graf ukazuje vývoj zhodnocení za poslední rok. Dařilo se zejména akciím Anheuser-Busch InBev, které zhodnotily o 14 %. Ostatní tituly zaznamenaly naopak znehodnocení.

 

investice do pivovaru

 

Ohodnocení společností vypadá pak následovně. Nejlevněji je ohodnocená společnost Molson Coors, která má P/E na úrovni 10,2násobku. A naopak relativně nejdražší je společnost Heineken, která má P/E na úrovni 43násobku.

 

investice do akcií pivovarů

 

Akcie lze nakupovat přes spolehlivého brokera RoboMarkets, který umožňuje obchodování akcií bez poplatku v jakémkoliv objemu a přímo za burzovní ceny. Vklady a výběry peněz lze dle zvolené metody také realizovat bez poplatku. Podívejte se na recenzi ZDE.

 

Vývoj cen akcií Anheuser-Busch Inbev z platformy R StockTrader:

 

akcie pivovaru Anheuser-Busch Inbev

 

 

 

 

 

 

 

Disclaimer:

Investice v sobě obsahují riziko a není zaručena návratnost původně investované částky. Vysoké riziko je především u produktů, které využívají finanční páku. Současná ani očekávaná výkonnost nezaručuje výkonnost budoucí. Veškeré informace uvedené v tomto článku nebo na portále Finlord.cz mají pouze informační charakter a neslouží jako investiční doporučení dle zákona č. 256/2004 Sb. o podnikání na kapitálovém trhu. Při zpracování informací čerpá skupina Finlord údaje z veřejných, důvěryhodných zdrojů a vynaložila přiměřenou péči, aby informace nebyly nepravdivé či zavádějící, nicméně nikterak nezaručuje jejich správnost a neměnnost. Zde uvedené informace neslouží jako nabídka nebo výzva k nákupu či prodeji finančních instrumentů ani nejsou návrhem na uzavření smlouvy. Portál finlord.cz má uzavřené partnerství s některými společnostmi, které jsou zmíněné v obsahu portálu. Pokud čtenář použije odkaz směřující na web partnera, můžeme získat provizi, která ale čtenáře nic nestojí. Provize slouží pro další zvýšení kvality obsahu. Skupina důsledně dbá na to, aby provize nijak neovlivnila objektivitu prezentovaných informací.

9.9.2024

4 min.

Pošlete informace kamarádům:Share on FacebookPin on PinterestShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page

Mohlo by Vás zajímat:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

VŠECHNY ANALÝZY BROKERA LYNX BROKER