CO SI ČEŠI PŘEJÍ POD STROMEK?
22.12.2017
4 min.
Co si Češi přejí nejvíce na vánoce pod stromek? A naopak, jaký je nejméně oblíbený vánoční dárek?
Podle průzkumu Fashion report, který pro společnost ZOOT zpracovala agentura Perfect Crowd, si stále více lidí pod stromkem přeje najít něco na sebe. Věkové skupině od 15 do 55 let udělají největší radost zimní kabát nebo bunda, tričko a trochu překvapivě svetr s vánočním motivem. Vedle oblečení jsou populární také knihy, peníze, u mužů alkohol, u žen kabelky či kosmetika.
Prodejní statistiky společnosti ZOOT ukázaly, že před Vánoci během posledních adventních týdnů vzrostly oproti běžnému období až čtyřnásobně prodeje ponožek v kategoriích mužů i žen. V oblasti měkkých dárků v rámci ženského sortimentu byly jednoznačně nejprodávanějším zbožím šaty, poté zimní bundy a kabáty, tričky a svetry. Nárůst prodeje byl také zaznamenán u spodního prádla. Statistika Zoot také ukazuje, že Češi často na poslední chvilku nakupují drobnější dárky, jakožto pásky, peněženky či jiné doplňky. V mužském sortimentu v předvánočním období dominovala jednoznačně trika s krátkým rukávem. Oproti běžnému období několikanásobně narostl také prodej spodního prádla, svetrů a již zmíněných ponožek, které přebily i další oblíbené doplňky jako pásky či peněženky.
Z podrobného průzkumu Fashion report o vánočních zvyklostech vyplývá, že v průměru Češi nakoupí 11 vánočních dárků, zpravidla však dostanou jen 7. Rozdíl je také v chování žen a mužů. Zatímco ženy o vánočních dárcích přemýšlejí takřka celoročně a obvykle jich nakoupí více, s předstihem a za menší částky, muži se jimi zabývají většinou až v listopadu a prosinci a nakupují méně dárků, avšak ve vyšší hodnotě.
Zhruba polovinu dárků nakupují Češi online. U kategorie do 35 let internetové nákupy již převažují nad těmi v kamenných obchodech. Navzdory tomu, že 80 % lidí uvádí, že má rádo překvapení, tři z pěti svým blízkým prozrazují, co by si k Vánocům přáli. A ve finále si celá polovina raději vybere sama, co chce. Každý šestý člověk píše dopisy Ježíškovi i v dospělosti.
Na obrázku níže jsou data z Fashion Report pro Zoot shrnutá do kompletní infografiky:
22.12.2017
4 min.
Mohlo by Vás zajímat:
Money Maker 20. listopadu: vystoupí Čupr, Semotan, Žabža či Čech
Čtvrtý ročník konference Money Maker letos proběhne ve čtvrtek 20. listopadu. Největší byznysová a ...
Více informací13.10.2025
4 min.
Politické sliby versus realita: Kdo zaplatí evropský “superrozpočet”?
Evropská unie plánuje největší rozpočet ve své historii – téměř 2 biliony eur. Jenže – ví EU ...
Více informací10.10.2025
4 min.
Pražský trh s byty opět ožívá: Malometrážní byty v čele růstu cen
Pražský trh s byty zažívá dynamické oživení. Rok 2025 přináší návrat silné poptávky, přičemž ...
Více informací15.7.2025
3 min.












Komentáře