PROVOZNÍ MARŽE: POROVNÁNÍ PODLE ODVĚTVÍ
9.12.2016
3 min.
Provozní marže je jeden z mnoha ukazatelů, který sledujeme při analyzování společností. Provozní marže je provozní výsledek hospodaření/tržby před zdaněním. Marže je typicky vyjádřena v procentech. Provozní zisk (provozní marže) ukazuje, jak společnost dokáže generovat zisk ve své podnikatelské činnosti. Její výše se odvíjí v závislosti na sektoru. Obecně však platí, že čím větší provozní marže je, tak tím je společnost pro investory atraktivnější.
Nyní se pojďme blíže podívat na provozní marže podle odvětví společností. Největší marži mají dle britské FCA společnosti, které jsou zaměřené na podnikání v realitách. Jejich provozní marže činí v průměru 55 %. Za realitami následuje s největší marží odvětví bankovnictví a těžba kovů s 35 %. Naopak nejhůře dopadl velkoobchod – zboží krátkodobé spotřeby, kde se marže dostala v průměru do záporu – 3 %. Oproti velkoobchodu je na tom o něco lépe maloobchod – zboží krátkodobé spotřeby.
Graf: Provozní marže podle odvětví, v % (zdroj: FCA, Finlord)
9.12.2016
3 min.
Mohlo by Vás zajímat:
Výsledková sezóna: Obhájila Nvidia svou pozici technologického lídra?
Nvidia zveřejnila své finanční výsledky, které znovu potvrdily její klíčovou roli na trhu a ...
Více informací22.11.2024
3 min.
Rozbor BTC strategie Microstrategy: co vygenerovalo výnos 930 % za 1 rok
Akcie Microstrategy posílily za rok o 930 %. Jakou strategii má společnost? Co to jsou konvertibilní ...
Více informací21.11.2024
7 min.
Akciový index S&P 500: 10 z 11 sektorů je výrazně nadhodnocených
Ohodnocení US akcií podle poměru ceny a očekávaných zisků ukazuje, že při dalším nárůstu cen o cca ...
Více informací20.11.2024
4 min.
Komentáře