Finlord Sněmovna financí

Registrace nových osobních aut v EU se propadly o 52 %

24.6.2020

3 min.

Pošlete informace kamarádům:Share on FacebookPin on PinterestShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page
registrace nových osobních aut

Jak se vyvíjí registrace nových osobních aut v EU v období koronakrize? Jaká jsou očekávání?

 

Propad registrací nových osobních automobilů v EU byl v květnu méně dramatický oproti dubnu. V dubnu se totiž registrace nových osobních automobilů meziročně propadly o téměř 80 %.

 

automobilový průmysl Eva Mahdalová Finlord

 

Přihlaste se do newsletteru a získejte nejenom novinky, ale i seriál dalších podrobných analýz. Sledujte nás také na Twitteru a Facebooku, ať nezmeškáte žádnou novinku.

 

Pokud se podíváme na registrace nových osobních aut v EU za květen, tak ty meziročně propadly o 52,3 % a to navzdory tomu, že v řadě zemí EU byly uvolněny opatření proti Covid-19. Počet prodaných nových prodaných aut propadl v meziročním srovnání z 1 217 259 kusů aut v květnu 2019 na 581 161 v květnu tohoto roku.

 

automobilový průmysl EU Eva Mahdalová Finlord

 

V květnu v rámci hlavních trhů EU zaznamenaly největší pokles registrací nových osobních automobilů Španělsko (-72,7 %), Francie (-50,3 %), Itálie (-49,6 %) a Německo (-49,5 %). Pokud se podíváme ještě na Českou republiku a Slovensko, tak v ČR činil v květnu meziroční pokles o 44,4 % a v SR pak byl pokles o 58,3 %.

 

Od ledna do května 2020 se poptávka v EU po nových osobních automobilech snížila o 41,5 % po třech měsících bezprecedentních poklesů v celém regionu. V letošním roce se pak registrace nových automobilů snížily o 54,2 % ve Španělsku, o 50,4 % v Itálii a o 48,5 % ve Francii. Během prvních 5 měsíců roku 2020 pak činil pokles v Německu o 35 %.

 

Zastavení ekonomik si vyžádalo svoji tvrdou daň. Firmy ztratily příjem a přistoupily k propouštění svých zaměstnanců. V Evropě situaci ještě částečně zachránily programy kurzarbeit, nicméně ty nejsou trvale udržitelné, takže po jejich ukončení lze očekávat vlnu propouštění. Pokles tržeb firem a nezaměstnanost spojená s nejistotou budoucího vývoje velmi pravděpodobně povede k dlouhodobější nedostatečné poptávce po nových automobilech. Nedostatečná poptávka po nových vozidlech by nadále přispívala k rostoucímu problému se zásobami, což by pro automobilky mohlo být značně nepříjemné. V případě, že by přišla druhá vlna koronaviru, tak by situace mohla být ještě více tristní.
Krize způsobená pandemii koronaviru velmi tvrdě zasáhla všechny automobilky. Dokud bude trvat recese, tak prodeje nových vozidel se na původní úrovně nevrátí. Vývoj této recese závisí na mnoha faktorech, přičemž klíčovým řešením této krize je zejména vakcína na Covid-19.

24.6.2020

3 min.

Pošlete informace kamarádům:Share on FacebookPin on PinterestShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page

Mohlo by Vás zajímat:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.