Finlord Sněmovna financí

Nadměrně medializovaná investiční témata

5.10.2017

5 min.

Pošlete informace kamarádům:Share on FacebookPin on PinterestShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page

Jaká investiční témata byla nadměrně medializovaná? A jaký byl jejich vývoj?

 

Média mají velký vliv na chování investorů. To koneckonců ví i velké společnosti, které si mohou dovolit masovou reklamu „vstříknout“ mezi zástupy naivně věřících lidí. Pamatujete si na 3D tiskárny? Tedy 3D tiskárny, které změní svět? Ano, v roce 2014 se zdálo, že toto téma nikdy neskončí, a že se jedná o mega hogo fogo převratnou revoluci. Nálada v té době byla velmi pulsující. Společnost Stratasys (ticker: SSYS) byla jednou z vedoucích akcií v sektoru. Obchodovala se na rekordních maximech, jelikož investoři byli nadšeni novými možnostmi a nebáli se akcie nakupovat i při vysoké valuaci.  Od maxim z roku 2014 na úrovni 140 USD akcie této společnosti znehodnotily o zhruba 82 % a dnes se SSYS obchoduje za 24,30 USD za akcii.

 

 

Masivní reklamu s 3D tiskem spustily také společnosti Intel a IBM, které tvrdily, že s 3D tiskem není nic nemožné. Pár let uteklo a 3D tisk se uchytil jenom ve vybraných menších a specializovaných oborech.

 

Chcete další informace, jak dlouhodobě úspěšně investovat? Přihlaste se do našeho newsletteru a zdarma získáte tříměsíční seriál s našimi poznatky, návody a analýzami.

 

Nadměrně medializovaných investičních témat bylo a je více. V minulosti, konkrétně v letech 2006 až 2008, šlo především o LCD displeje, větrné elektrárny a solární elektrárny. V současnosti jsou doslova na roztrhání akcie firem, které vyrábí technologie kolem baterií a LED žárovky a diody. Patrně další hodně medializovanou investiční tématikou jsou umělá inteligence a Bitcoin (obecně blockchain).

 

Vývoj akcií firem vybraných technologických témat.

medializovaná investiční témata

 

Určit životaschopnost či budoucí praktické využití u medializovaných technologických témat je velmi složité. Vždy je nutné přihlédnout k tomu, zda výrobní náklady nebudou extrémně vysoké a následně jak se od toho bude odvíjet cena koncového produktu/služby pro retailové klienty, firmy potažmo stát. U firem musí investoři sledovat nejenom potenciální ziskovost z nové technologie, ale i ohodnocení na základě realistických očekávání. Co všechno sledujeme u cenných papírů, se dovíte v našich Výukových investičních balíčcích.

5.10.2017

5 min.

Pošlete informace kamarádům:Share on FacebookPin on PinterestShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page

Mohlo by Vás zajímat:

Komentáře

    Anonym napsal:

    Bitcoin se vymyká tím, že jeho medializace, v investičním smyslu, je nejen pozitivní, ale často i velmi negativní.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

VŠECHNY ANALÝZY BROKERA XTB