Finlord Sněmovna financí

Fundlift a Chefparade: atraktivní investice

24.8.2017

5 min.

5
Pošlete informace kamarádům:Share on FacebookPin on PinterestShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page
Chefparade

Na platformě Fundlift mohu teď investoři najít projekt Chefparade. Společnost poptává 4,5 milionů korun. Investorům nabízí 3leté dluhopisy s výnosností 6 % p.a.. Úroky budou spláceny pololetně. Společnost působí v oblasti zážitkové gastronomie. Konkrétně provozuje největší školu vaření v ČR, má obchod s kuchyňským vybavením a surovinami a organizuje festival jídla a pití Foodparade. Peníze chce použít na rozjezd nového projektu – Chefparade Statek, který nabídne unikátní zážitkový prostor v prostředí venkova, kde si lidé vyzkouší přípravy jídla různými “outdoor” způsoby.

 

Hned na počátku analýzy musíme napsat, že tato emise bude vyprodána v průběhu několika málo dní. Fundliftu se podařilo pro investory připravit skutečně zajímavou příležitost. Projekt osloví zejména konzervativnější investory, kteří doposud „strkali“ peníze na nevýnosné bankovní a spořicí účty. Dokonce si dovolíme tvrdit, že pro management Fundliftu by emise dluhopisů Chefparade mohla být návodem, jak v budoucnosti hodně prorazit mezi investory i s emisemi o velikosti několik desítek milionů korun: stabilní podnikatelský nápad, ziskový provoz firmy, a atraktivní výnos pro segment konzervativnějších investorů.

 

Chefparade – kurzy vaření jsou čím dál populárnější

 

Společnost Chefparade funguje od roku 2007 a na českém trhu škol vaření má dominantní podíl ve výši 60 %. Čísla o dosavadním využití služeb společnosti jsou skutečné výborné. Téměř 100 000 lidí (tedy 1 % národa) absolvovalo kurz vaření a i návštěvnost webů s databází kontaktů jsou velmi potěšující.

 

Chefparade v číslech

 

Firmy zaměřené na zážitky a eventy mají výhodu v tom, že mohou pořád dokola oslovovat své stávající zákazníky s novými produkty. Spojení jídla a zábavy je vždy celkem zajímavá kombinace, která se spotřebitelům zamlouvá. Za tříhodinový kurz vaření v Chefparade jsou pak ochotní dát i 2000 Kč.

 

Chefparade má velmi silnou značku. To se projevuje nejenom na rostoucím zájmu z řad domácností, ale zejména na vzestupu poptávky ze strany firem, které v Chefparade organizují teambuildingové akce. Tržby z akcí pro firmy tvoří více než polovinu tržeb celé společnosti.  K tomu je nutné počítat i s festivalem Foodparade a obchodem Chefshop, které jsou zaměřeny na širokou veřejnost. A nesmíme zapomenout ani na to, že v posledních letech společnost začala organizovat speciální kurzy pro turisty, které mají výrazně vyšší ziskovou marži. Z hlediska segmentů tedy má společnost pokryté prakticky všechno – korporátní klientelu, retail, širokou veřejnost i zahraniční zákazníky. Rozhodně se jedná o velmi dobře diverzifikovaný produktový mix.

 

Chefparade – tržby i zisky rychle rostou

 

Sekci povídání o manažerech společnosti prolítneme jenom zběžně, jelikož tam na rozdíl od jiných projektů nenajdeme „korporátní esa“. Tím je sestaven z normálních pracovitých lidí, kteří jsou zapálení pro věc. Možná právě v tom tkví tajemství úspěchu. Majitel Marcel Vargaeštók má zkušenosti s řízením, jelikož působil na manažerských pozicích v P&G a Ariel. Za posledních 15 let také vedl tréninky leadershipu a osobní efektivity pro téměř tisíc účastníků ve firmách jako Adidas, Kraft, O2, Sony, T-mobile, Microsoft, CIE Automotive atd.

 

Co se týče finančních výkazů, tak u nich si vyhledávači stabilních firem přijdou na chuť. Výnosy stouply od toku 2014 do roku 2016 z úrovně 24,4 mil. na 41,6 mil. Kč. Zisk před zdaněním se ve stejném období zvedl z 5,2 mil. na 8,5 mil, Kč. Stabilní zisková marže atakující 20 % je skutečně velmi atraktivní. Růst je tak silný, že při pohledu na samotná data by investor mohl získat dojem, že se dívá na nějakou IT firmu, ne na gastronomickou společnost.

 

Chefparade tržby

 

Prognóza do roku 2020, kdy se očekávají tržby 109 mil. Kč a čistý zisk 17 mil. Kč, nám přijde optimistická, ale i kdyby firma zůstala na úrovni z roku 2016, tak by bez problémů dokázala dluhopisy emitované přes Fundlift splatit.

 

Vlastní kapitál na úrovni 21 milionů (očekávání ke konci tohoto roku) vytváří dostatečný finanční polštář pro splacení závazků. K tomu je nutné uvést, že v dlouhodobých aktivech má Chefparade nemovitosti, ne nějaký neprodejný nehmotný majetek. Už v příštím roce by společnost chtěla významně snížit zadlužení u bank, což pozici Fundlift investorů ještě více posilní.

 

Chefparade pasiva

 

Peníze chce společnost použít na nákup nemovitosti a její rekonstrukci s cílem vytvořit nový koncept Chefparade Statek. Odhadované náklady na tuto aktivitu jsou kolem 5,7 mil. Kč. Popravdě by tento projekt mohla firma při současných výsledcích realizovat s určitým časovým zpožděním i sama. Proč ale otálet, když lze projekt s přispěním externích investorů udělat hned, že ano? Vysoká zisková marže snadno umožňuje použití cizího kapitálu.

 

Závěr: Chefparade patří mezi top emise na Fundliftu

 

Tato emise se Fundliftu povedla. Chefparade je dlouhodobě stabilní společnost, má velmi slušnou ziskovost a působí v odvětví, kde o poptávku nebude v nejbližších dvou letech nouze. Pokud budou mít i příští emise podobný charakter, tak se Fundlift nemusí bát vytáhnout na platformu projekty poptávající 10 a více milionů korun. Všichni dobře víme, že aby se Fundlift dostal do „vyšší ligy“, tak větší projekty potřebuje jako sůl.

 

Rozhodnutí o tom, jestli jsme do tohoto projektu investovali, mají k dispozici předplatitelé služby PORTFOLIO MANAŽER.

24.8.2017

5 min.

5
Pošlete informace kamarádům:Share on FacebookPin on PinterestShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page

Mohlo by Vás zajímat:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.