Finlord Sněmovna financí

FUNDLIFT A SUSHI TIME: HONEM, NENÍ ČAS

20.3.2017

4 min.

Pošlete informace kamarádům:Share on FacebookPin on PinterestShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page
Sushi Time

Na platformě Fundlift je investice do projektu Sushi Time. Společnost Optiform plánuje od investorů získat 6 mil. Kč pomocí tříletého dluhopisu s úrokovou sazbou 6 % p.a.. Úrok bude splacen pololetně. Prostředky plánuje tato gastronomická společnost použít na rozšíření o další bistro v projektu Rustonka a o kiosky v obchodních centrech. Dosavadní poptávka investorů po dluhopisech je vysoká a velikost emise byla po několika dnech navýšena ze 4 mil. na zmíněných 6 mil. Kč. V čem je Sushi Time pro investory tak atraktivní?

 

Sushi Time je zdravější fast food

 

Koncept Sushi Time se v první řadě soustředí na lehké čerstvé asijské jídlo, ale zároveň je cílem zákazníkům nabídnout atraktivní a vizuálně zajímavý produkt v kompaktním, praktickém a lákavém balení. McDonalds a KFC už tak „nefrčí“. Spotřebitelé postupně objevují i jiné kuchyně. Zejména mladí lidé se nebojí změny. Společnost uvádí, že 83 % zákazníků tvoří mladí lidé ve věku 18-34 let.

 

Síť bister Sushi Time je strategicky umístěna u administrativních center plných velkých nadnárodních firem. V korporacích se klade důraz na časovou efektivitu, takže jejich zaměstnanci mohou zapomenout na dvouhodinové obědy. 30 minut musí stačit a ideálně, když si zaměstnanec vezme jídlo k pracovnímu stolu a při obědování si pročte i vnitrofiremní komunikaci. Tradiční české restaurace nedokážou vyhovět těmto přísným časovým požadavkům. Proto jsou fast foody skvělým řešením. Sushi Time se tak veze na silné korporátní vlně, která by v nejbližších letech neměla skončit.

 

Sushi Time distribuuje jídlo k zákazníkům nejenom v síti bister, ale i pomocí rozvozu a B2B spolupráce. V bistrech obslouží měsíčně 35 000 zákazníků. Jenom v Praze udělá 13 tisíc rozvážek měsíčně. K tomu každý den dodá do vlaků Regiojet (největší B2B partner) 700 sushisetů, což na měsíční bázi může být až 21 000 setů.

 

 

Zkušenosti managementu Sushi Time jsou dobře vidět na výsledcích

 

Finanční výkazy Optiform poměrně jasně ukazují provoz firmy, což je pro potenciální investory dobrá zpráva. Transparentní podnikatelská myšlenka je podpořena i velmi dobře sestaveným týmem, který má rozsáhlé zkušenosti. Společnost Optiform už funguje od roku 2012. Vedení firmy už překonalo fázi porodních bolestí. Loni vyskočily tržby firmy na 78 mil. Kč a zisk byl 1,4 mil. Kč. Meziroční zlepšení je skutečně výrazné.

 

Sushi Time výsledky

 

V minulých letech, kdy se myšlenka Sushi Time etablovala na trhu, dosahovala společnost ztráty, což znamená, že ke konci loňského roku byla kumulativní ztráta 6 mil. Kč. Nicméně vlastní kapitál zakladatelů dokázal tuto kumulativní ztrátu pokrýt. Kromě vlastního kapitálu je firma financována i půjčkami, přičemž jejich velká část je poskytnuta samotnými zakladateli a spřízněnými osobami. Zakladatelé tedy nalili do podniku více kapitálu, než poptávají od investorů na Fundliftu.

 

Prognóza výsledků do roku 2020 je optimistická

 

Finanční prognóza počítá s postupným zvýšením tržeb z 99 mil. Kč v roce 2017 na 120 mil. Kč v roce 2020. Čistý zisk by se měl zvýšit z 6,1 mil. Kč na 7,1 mil. Kč. Tyto výsledky jsou dosažitelné zejména u tržeb. U zisku bychom byli trochu konzervativnější, ale i prezentovaný výsledek je realizovatelný. Pro dluhopisové investory by naplnění finanční prognózy znamenalo bezproblémové splacení celé emise při splatnosti. Společnost by dluh ani nemusela refinancovat jinou půjčkou.

 

Podívejme se na pesimistický scénář, kde by společnost dokázala v nejbližších letech vygenerovat jenom zisk z roku 2016, tedy 1,4 mil. Kč. Úrokové platby z dluhopisů by pokrýt dokázala, ale při splatnosti dluhopisů by společnost musela požádat o refinancování banku (nebo by mohla emitovat nové dluhopisy).

 

Úspěch investice do dluhopisů tedy závisí na schopnosti managementu realizovat rozvojové plány. To je obecná charakteristika developerských dluhopisů, se kterými se můžeme na českém trhu často setkat. Vhod nám teď přijdou diskontované dluhopisy Rustonka 0,00/21 v objemu 1,4 miliardy korun. Skupina J&T financuje i pomocí těchto dluhopisů rozvoj projektu Rustonka, v němž by se mělo nacházet i bistro Sushi Time. Tyto dluhopisy měly při emisi úrokový výnos 5,25 %. K tomu však musíme zmínit skutečnost, že projekt Rustonka je financován i z půjček samotné J&T banky s úroky 7 % a 7,94 %. Vážené úrokové náklady tedy jsou kolem 6,5 %.

 

Provázanost mezi oběma projekty je silná. Podaří-li se rychle obsadit kanceláře Rustonka firmami, tak je pravděpodobně, že i nové bistro začne generovat očekávané tržby a zisk. Pokud by tedy byli investoři ochotni investovat do dluhopisů Rustonky s nabízeným výnosem 5,25 %, tak se o nabídku 6 % dluhopisů Sushi Time musí rozhodně zajímat.

 

Závěr: Sushi Time se bude řadě investorů líbit

 

Sushi Time je transparentní projekt. Firma má dobrý podnikatelský plán, kvalitní management a finanční prokazatelnou historii. Fundlift investoři by na platformě určitě přivítali více podobných příležitostí. Je 6 % na tříletém dluhopisu u takovéto investice dostatečná odměna? To záleží na zkušenostech a přehledu investora. Stačí se podívat na projekt Rustonka. Externí investoři si sáhnou na 5,25 %, insideři až na 7,9 %. Ano, takto to ve financích funguje. Lepší investiční postavení dokáže vygenerovat až o 50 % vyšší výnosy. Pokud dobře neznáme investiční alternativy, tak nám nezbyde nic jiného, jenom nabídku přijmout.

 

Rozhodnutí o tom, jestli jsme do tohoto projektu investovali, a techniky, jak zlepšovat své investiční postavení, mají k dispozici předplatitelé služby PORTFOLIO MANAŽER.

 

 

Disclaimer:

Investice v sobě obsahují riziko a není zaručena návratnost původně investované částky. Vysoké riziko je především u produktů, které využívají finanční páku. Současná ani očekávaná výkonnost nezaručuje výkonnost budoucí. Veškeré informace uvedené v tomto článku nebo na portále Finlord.cz mají pouze informační charakter a neslouží jako investiční doporučení dle zákona č. 256/2004 Sb. o podnikání na kapitálovém trhu. Při zpracování informací čerpá skupina Finlord údaje z veřejných, důvěryhodných zdrojů a vynaložila přiměřenou péči, aby informace nebyly nepravdivé či zavádějící, nicméně nikterak nezaručuje jejich správnost a neměnnost. Zde uvedené informace neslouží jako nabídka nebo výzva k nákupu či prodeji finančních instrumentů ani nejsou návrhem na uzavření smlouvy.

20.3.2017

4 min.

Pošlete informace kamarádům:Share on FacebookPin on PinterestShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page

Mohlo by Vás zajímat:

Komentáře

    Ondřej napsal:

    Hezký, jen při současném znečištění oceánu bych se dál kvality jídla. Čím dál více lidem dochází, že losos je prakticky nejvíce toxická ryba současnosti. A pokud v budoucnu nepřejdou na nějakou alternativu, může se investice nevyplatit. To samé tuňák apod.

    Kmara napsal:

    Moje osobni zkusenost s provozovnou s Na Florenci je dobra lepsi ako na Narodni ale co mne totalne vytaci ze nejsou schopni mit menu na stole a clovek si to musi sebrat od prodavacky, a ta to ma pod pultem. Jiz jsem jim nekolikrat psal na support a odpovedeli mi ze to planuji, a ze meni menu blabla, kurna to nemate penize na vytisteni menu, to je takovy naklad ? Rikal jsem to pani ktera obsluhuje tak taki rekla neco obecniho. -> ohledne toho jich obtezuji pres rok.

    jinak jidlo dobry, obsluha prumerna , kvalita a chut toho sameho jidla Florenc vs Narodni, Narodni ma hodne co dohanet,asi kuchar je na Florenci je fakt borec, za mne jako investice urcite ne. kdyz vidim jakto funguje. Jinak to thajske jidlo co delaji maji lepsi nez Modry zub.
    Schvalne zajdete si tam.

    admin napsal:

    Dobrý den, děkujeme na doplnění. My jsme si na jídlo zašli na Národní. To bistro je skutečně jenom fast food bistro – rychle vzít jídlo do tašky a zpátky do kanceláří v Quadriu. Jak jsme v bistru seděli a pozorovali zákazníky, tak prakticky všichni si dávali thajské pokrmy. Jenom my jsme si vybrali to krabičkové sushi. Jak jsme ale psali, společnost se spíše snaží distribuovat pokrmy pomocí rozvozu, krabiček a B2B spolupráce (a píše to i v Prospektu). V bistru bude úroveň služeb zákonitě slabší. Ale máte pravdu, menu lístky by mohli dát ke stolům anebo alespoň lépe rozepsat nabízené jídla u pokladny. Kdybychom tam nešli na sushi, tak vůbec nevíme, co si vybrat.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

ZDARMA KE STAŽENÍ ZÁKLADNÍ INVESTIČNÍ STRATEGIE