Jaké zaměstnance hledá Apple
27.4.2020
5 min.
V USA sledujeme prudký nárůst počtu nezaměstnaných. Jaké zaměstnance hledá společnost Apple? Podívejte se, u kterých pracovních pozic v Applu došlo k redukci nabídky a u kterých nikoliv.
Přihlaste se do newsletteru a získejte nejenom novinky, ale i seriál dalších podrobných analýz. Sledujte nás také na Twitteru a Facebooku, ať nezmeškáte žádnou novinku.
Do poloviny března nabízela společnost Apple téměř 6000 pracovních pozic, což bylo nejvíce nabízených pozic v historii společnosti. Příchod koronaviru však nabízené pracovní pozice zredukoval o 13 % na 5 240. Snížily se počty nabízených pracovních pozic v oddělení software a služby, marketingu a také se snížil počet nabízených administrativních a manažerských pozic. Naopak redukce nabídky pracovních pozic nenastala u strojového učení a v oddělení vývoje hardware.
V současnosti společnost Apple nabízí 1570 pozic v oblasti hardware, přičemž v březnu bylo vypsáno 1600 pozic. Nabídka pracovních pozic v oblasti hardware zůstala tedy prakticky nezměněná.
Pokud se podíváme na pracovní pozice, které Apple nabízí v oblasti strojového učení a umělé inteligence, tak ty se v dubnu oproti březnu zvýšily o 11 % na 334 nabízených pracovních míst.
Apple zredukovala pracovní pozice v oddělení software a služby, marketingu a snížila počet nabízených administrativních a manažerských pozic. Pokud se zaměříme na software a služby, tak ještě v únoru společnost Apple nabízela 1740 pracovních míst. V dubnu už pak Apple nabízela 1530 pracovních pozic v této oblasti. Nabízené marketingové pozice v Applu se snížily z 311 v březnu na 200 v dubnu. Počet nabízených administrativních a manažerských pozic prudce poklesl z 324 v březnu na 202 v dubnu.
Z grafů je patrné, že skutečně některé části pracovních úseků společnosti zamrzly s příchodem pandemie. Na druhé straně pracovníci z oblasti hardwaru a strojového učení mohou být řízeni i na dálku, což nezapříčinilo pokles nabídky pracovních pozic. Poptávka po těchto pozicích bude i nadále vysoká, neboť Apple a obecně konkurence plánují ještě více rozvíjet umělou inteligenci a služby.
A na závěr se ještě podívejme na vývoj nabízených pracovních míst ke 4. čtvrtletí 2019 vs 4. čtvrtletí 2016. Nabídka pracovních pozic ukazuje diverzifikaci společnosti Apple v průběhu let. Společnost Apple byla kdysi primárně hardwarovou společností, nicméně postupně svůj záměr rozšířila i o služby jako TV Plus, Apple News a také Apple Music. Z Applu se tedy stává platforma na služby, což se už krásně zrcadlí na tržbách společnosti. A právě kategorie služby a příslušenství byly primárně motorem růstu tržeb ve Q4 2019. Výsledky za Q1 2020 vydá Apple tento čtvrtek.
27.4.2020
5 min.
Mohlo by Vás zajímat:
Money Maker 20. listopadu: vystoupí Čupr, Semotan, Žabža či Čech
Čtvrtý ročník konference Money Maker letos proběhne ve čtvrtek 20. listopadu. Největší byznysová a ...
Více informací13.10.2025
4 min.
Politické sliby versus realita: Kdo zaplatí evropský “superrozpočet”?
Evropská unie plánuje největší rozpočet ve své historii – téměř 2 biliony eur. Jenže – ví EU ...
Více informací10.10.2025
4 min.
Pražský trh s byty opět ožívá: Malometrážní byty v čele růstu cen
Pražský trh s byty zažívá dynamické oživení. Rok 2025 přináší návrat silné poptávky, přičemž ...
Více informací15.7.2025
3 min.
















Napsat komentář