Finlord Sněmovna financí

Globální trh s hrami letos vygeneruje rekordní tržby

2.10.2020

3 min.

Pošlete informace kamarádům:Share on FacebookPin on PinterestShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page
hry

Globální trh s hrami by letos měl dle údajů Newzoo vygenerovat 159,3 miliardy USD, což představuje meziroční růst o 9,3 %. V současné době si svět prochází pandemií koronaviru. Řada zemí v rámci boje s pandemií zavedla tvrdá opatření kupříkladu v podobě karantén. Během těchto svízelných dní se pro mnohé stala hra únikem z reality či hraní her využili k vyplnění volného času. Jednoznačně tedy tvrdá opatření proti koronaviru výrazně pomohly v růstu tohoto odvětví, přičemž dalším pozitivním faktorem je uvedení konzolí nové generace na konci roku.

 

Přihlaste se do newsletteru a získejte nejenom novinky, ale i seriál dalších podrobných analýz. Sledujte nás také na Twitteru a Facebooku, ať nezmeškáte žádnou novinku.

 

Díky opatřením proti koronaviru budou lidé více utrácet za hry, zejména za hry na mobilech

 

V důsledku opatření covid 19 nastal nárůst zájmů o hraní her a tím pádem nastal i nárůst tržeb herních společností. Největší nárůst by měl zaznamenat segment her pro mobilní telefony, kde by se tržby měly v roce 2020 zvednout o 13,3 % na 77,2 miliardy USD. V roce 2020 by mělo být hráčů přes mobil 2,6 miliardy, z toho 38 % by mělo pak za hry platit. Hry přes mobil by měly zaznamenat větší růst než hry na PC nebo přes konzole zejména z důvodu, že mobilní hry mají nejnižší bariéry vstupu. Více než dvě pětiny světové populace vlastní smartphone, a právě mnoho mobilních her je zdarma. Také uzavření PC kaváren vedlo řadu lidí k mobilním hrám.

 

U herních konzolí se očekává letos nárůst tržeb o 7 % na 45,2 miliardy USD. Hráčů přes herní konzole by mělo být v roce 2020 více než 730 milionů. Nicméně pandemie koronaviru má také negativní dopad na hraní na konzolích. Zpoždění v dodávkách her je způsobeno zejména nutností fyzické distribuce, rozsáhlou vnitrofiremní spoluprací na vývoji a certifikačním procesem.

 

Růst trhu s herními konzolemi výrazně zpomalil oproti rekordnímu roku 2018. Slabší prodeje v roce 2019 byly způsobeny tím, že zákazníci čekali na uvedení konzolí nové generace.

 

Počítačové hry nadále zůstávají nejmenším a nejpomaleji rostoucím segmentem. Konkrétně u počítačových her se očekává letos meziroční nárůst tržeb o 4,8 % na 36,9 miliardy USD. Hráčů přes PC by mělo být v roce 2020 kolem 1,3 miliardy. U PC her nastal přechod na digitální distribuci mnohem rychleji než u konzolí, což znamená, že tady zpoždění nenastává.
Ve všech třech segmentech (PC, herní konzole a mobilní zařízení) bude v roce 2020 téměř polovina spotřebitelských výdajů na hry pocházet z Číny a USA. Růst v nadcházejících letech by měly táhnout rozvíjející se trhy, zejména Latinská Amerika a asijsko-pacifický region.

globální trh s hrami

 

 

Trh s hrami by měl dle prognózy Newzoo v následujících letech růst, přičemž do roku 2023 poroste průměrným meziročním tempem 7,7 % a vyšplhá se až na hodnotu 200,8 miliardy USD.
Díky nové generaci konzolí bude růst tržeb z konzolových her každý rok neustále růst. Mobilní hry by měly pak být i nadále nejrychleji rostoucím segmentem.

mobilní hry Eva Mahdalová Finlord

 

Řada společností cítí příležitost v tomto odvětví. Výjimkou nejsou ani obrovské korporace typu Microsoft. Ten totiž nedávno otřásl herním průmyslem, když avizoval nákup ZeniMax Media za 7,5 miliardy USD. Jedná se o největší akvizici v herním průmyslu v historii. Pro srovnání, za Skype Microsoft zaplatil před 9 lety 8,5 miliardy USD. Cílem Microsoftu je rozšířit nabídku svých herních konzolí Xbox, kdy budoucí hry společnosti Bethesda zpřístupní předplatitelům služby Xbox Game Pass, kterých je nyní kolem 15 milionů. Pod ZeniMax Media spadají studia Arkane Studios, Bethesda Game Studios, id Software, MachineGames, Tango Gameworks, ZeniMax Online Studios. Součástí firmy je také dceřiná společnost Bethesda Softworks, která slouží jako vydavatel. Právě pod touto značkou jsou tituly od uvedených studií, případně i jiné vydávány. Zenimax také vlastní menší studio Alpha Dog Games zaměřené na mobilní hry a Roundhouse Studios.

 

Disclaimer:

Investice v sobě obsahují riziko a není zaručena návratnost původně investované částky. Vysoké riziko je především u produktů, které využívají finanční páku. Současná ani očekávaná výkonnost nezaručuje výkonnost budoucí. Veškeré informace uvedené v tomto článku nebo na portále Finlord.cz mají pouze informační charakter a neslouží jako investiční doporučení dle zákona č. 256/2004 Sb. o podnikání na kapitálovém trhu. Při zpracování informací čerpá skupina Finlord údaje z veřejných, důvěryhodných zdrojů a vynaložila přiměřenou péči, aby informace nebyly nepravdivé či zavádějící, nicméně nikterak nezaručuje jejich správnost a neměnnost. Zde uvedené informace neslouží jako nabídka nebo výzva k nákupu či prodeji finančních instrumentů ani nejsou návrhem na uzavření smlouvy.

2.10.2020

3 min.

Pošlete informace kamarádům:Share on FacebookPin on PinterestShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page

Mohlo by Vás zajímat:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

VŠECHNY ANALÝZY K P2P PLATFORMĚ MINTOS