Finlord Sněmovna financí

Tržby Apple táhnou nahoru služby

24.11.2019

6 min.

Pošlete informace kamarádům:Share on FacebookPin on PinterestShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page
Apple-Eva-Mahdalová-Finlord

Společnost Apple vydala finanční výsledky za fiskální čtvrté čtvrtletí 2019. Výsledky společnosti jednoznačně překvapily, jelikož překonaly očekávání analytiků. Společnost Apple vygenerovala ve Q4 2019 tržby na úrovni 64,04 miliard USD, což je nad očekáváním analytiků, kteří odhadovali tržby na úrovni 63 miliard USD. Pokud výsledky porovnáme na meziroční bázi, tak Apple měla tržby ve Q4 2018 na úrovni 62,9 miliard USD.

 

Přihlaste se do newsletteru a získejte nejenom novinky, ale i seriál dalších podrobných analýz. Sledujte nás také na Twitteru a Facebooku, ať nezmeškáte žádnou novinku.

 

V rámci tržeb je pak ještě důležité zmínit, že společnost Apple v září vydala nové produkty Apple watch a iPhone. Vzhledem k tomu, že společnost uvedla na trh nové produkty později, tak tržby z nich neměly velký dopad na výsledky za Q4 2019.

 

Prodeje iPhonů se snižují, jelikož iPhony se stávají více komoditizovány a prodlužují se cykly upgradu. Tržby z iPhonů se v meziročním srovnání snížily ve Q4 2019 o 9 % z 36,8 miliard USD na 33,6 miliard USD. Na tržbách Applu se už začínají značně projevovat kategorie služby a příslušenství, jelikož právě ty byly primárně motorem růstu tržeb.

 

Apple-tržby-Eva-Mahdalová-Finlord

 

Pokud se podíváme na tržby bez iPhone, tak s velkým náskokem vévodí služby, kde jsou zahrnuty hry, aplikace, předplatné a poplatky z Apple Pay a hudby. Vzhledem k tomu, že zákazníci Applu už telefony nemění tak často, tak služby se stávají velmi důležitým zdrojem příjmu. Navíc, jak už jsme několikrát v předchozích analýzách uvedli, tak Apple si velmi dobře uvědomuje, že na službách mají téměř dvojnásobnou hrubou ziskovou marži oproti hardwarovým produktům.

 

Ve druhém a třetím čtvrtletí tohoto roku společnost Apple vygenerovala tržby ze služeb zhruba 11,5 miliardy USD. V tomto čtvrtletí činily tržby ze služeb rekordních 12,5 miliardy USD, což je o 26 % více oproti 9,9 miliard USD ve Q4 2018.

 

Rozhodně i nadále lze očekávat, že tržby Apple potáhnou služby. 1. listopadu společnost Apple spustila na trh novou streamovací službu Apple TV +, jenž je součástí obchodu se službami. Apple má 1,5 miliardy aktivních zařízení iOS po celém světě, takže dá se očekávat, že značná část uživatelů si službu zakoupí. Navíc pro každého, kdo si v prvním roce zakoupí nové zařízení iOS, je k dispozici bezplatná jednoletá zkušební verze, přičemž samotná služba stojí pouze 5 USD měsíčně.

 

Apple

 

Divize nositelné elektroniky a elektroniky do domácnosti zaznamenala skvělé čtvrtletí. Ve 4. čtvrtletí 2019 vygenerovala tato divize tržby ve výši 6,52 miliard USD, což je o 55 % více oproti stejnému období loňského roku. Navzdory tomu, že nová generace bezdrátových sluchátek AirPods Pro byla vydána až po ukončení kvartálu, tak zbytek produktů nositelné elektroniky (Apple Watch, Beats sluchátka, AirPod druhé generace) vygeneroval velkou část růstu tržeb divize. Tržby z iPadu činily ve 4. čtvrtletí 2019 4,6 miliard USD, což je o 17 % více oproti minulému roku. Tržby z iPadu vzrostly zejména díky nejnovějšímu iPadu Pro a dalším novým modelům zaměřených na širší publikum.

 

V rozvíjejících se zemích, jako jsou Čína a Indie, Apple bojuje s lokální regulací a levnou konkurencí. Naopak v Asii, kde není zahrnuta Čína a Japonsko, společnost zaznamenala růst tržeb o 6 % na 3,66 miliard USD.

 

Následující čtvrtletí by mohlo být z hlediska tržeb společnosti tradičně nejsilnější díky Vánocům. V loňském roce společnost vygenerovala za první fiskální čtvrtletí tržby na úrovni 84,3 miliard USD. Vzhledem k tomu, že společnost Apple očekává značnou poptávku po nových produktech, tak predikuje, že tržby za 1. kvartál 2020 by mohly být v rozmezí 85,5 – 89,5 miliardami USD, což by bylo historicky nejsilnější čtvrtletí z pohledu tržeb. Rozhodně bude zajímavé pak sledovat, kolik z těchto tržeb bude plynout z prodeje nových iPhone a naopak kolik ze služeb. Jak už avizoval generální ředitel společnosti Tim Cook, tak iPhone 11 se stal již nejprodávanějším iPhone od zahájení prodeje.

 

Každopádně, budoucnost Applu spočívá ve službách. V porovnání s ostatními konkurenty dokázala společnost Apple tuto příležitost velmi dobře uchopit.

24.11.2019

6 min.

Pošlete informace kamarádům:Share on FacebookPin on PinterestShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page

Mohlo by Vás zajímat:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

INVESTUJETE V ZAHRANIČÍ? MĚNOVÉ ZAJIŠTĚNÍ MŮŽE BÝT ZDARMA.