Finlord Sněmovna financí

Letečtí piloti jsou velice žádaní

3.7.2018

5 min.

Pošlete informace kamarádům:Share on FacebookPin on PinterestShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page
Piloti

Letečtí piloti patří mezi specialisty, kteří se v nejbližších letech vůbec nemusí bát o práci. Automatizace procesů v ekonomice je neohrozí nebo jim spíše přidělá další práci. Pokud se tedy rozhodujete, kam nasměrovat svoji kariéru anebo kariéru svých dětí, tak se na tuto oblast určitě zaměřte. Platy a společenský status leteckých pilotů budou i v nejbližších třiceti letech velmi vysoké.

 

Do roku 2036 bude ve světě potřeba dle odhadů společnosti Boeing více než 630 tisíc nových pilotů. Nárůst počtu pilotů bude tažen zejména Asii, kde bude potřeba vyškolit minimálně 250 tisíc pilotů.

 

Piloti

 

Dle údajů CAPA můžeme pozorovat trend zvyšování počtu vyráběných letadel u dvou největších producentů (Boeing a Airbus). V letošním roce by už obě společnosti měly dodat více než 800 letadel. Důležitý je pak objem objednávek. Airbus už má v současnosti objednávky na dalších 10,4 roku dopředu při současném tempu výroby. Boeing má objednávky na dalších 8,7 roku. Globální ekonomice se daří a s tím je spojen i nárůst letecké přepravy nejenom osob, ale i nákladu.

 

Airbus a Boeing výroba

 

Piloti letadel vydělávají nadprůměrně. Jak moc? Novinář Petr Woff zpracoval následující tabulku s přibližným platem a komentářem. U zahraničních leteckých společností jsou odměny pro piloty pochopitelně ještě vyšší:

 

Piloti mzda

 

Automatizace do leteckého průmyslu pronikla už dávno a velkou část letu řídí autopilot. Nicméně mnohé situace autopilot nevyřeší, proto musí být na palubě fyzické osoby, které řízení letounu rozumí. U velkých letadel musí být alespoň dvě takovéto osoby. Tyto osoby také musí někdo školit, kontrolovat a obsluhovat ze země. Všechno to jsou pracovní pozice s vysokou kvalifikací a s odpovídajícím vysokým ohodnocením.

 

Kromě nutnosti být ve výborné fyzické kondici (zdravotní způsobilost 1. třídy) může být problémem i cena vzdělání. Kupříkladu na ČVUT nebo VUT jsou obory pro profesionální piloty, kde je studium pro mladé lidi zdarma. Nicméně studenti si musí zaplatit praktický výcvik, jehož cena se blíží téměř k 1 milionu Kč. Takováto vstupní bariéra odradí nejednoho nadějného studenta.

 

Nezapomeňte se přihlásit do newsletteru pro další analýzy. Řadu grafů, analýz, myšlenek dáváme i na Twitter, případně Facebook.

3.7.2018

5 min.

Pošlete informace kamarádům:Share on FacebookPin on PinterestShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page

Mohlo by Vás zajímat:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

9 % DLUHOPIS NA VYBUDOVÁNÍ ZÁZEMÍ ROSTOUCÍ POTRAVINÁŘSKÉ SPOLEČNOSTI