Finlord Sněmovna financí

ZMĚNA JE ŽIVOT. MICROSOFT TO VÍ.

16.1.2017

5 min.

Pošlete informace kamarádům:Share on FacebookPin on PinterestShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page
Microsoft logo

Společnost Microsoft není nutné dlouho představovat. Asi všichni jsme její produkty někdy využívali. Možná nám ale ušla změna zaměření. Prodej operačního systému Windows a kancelářských aplikací Office už zdaleka netvoří drtivou většinu příjmů. Co teď pohání Microsoft dopředu a jak by forma mohla vypadat za 10 let?

 

Od roku 2011 se tržby z prodeje operačního systému snížily dle výpočtu The Wall Street Journal o téměř 60 %. Naopak o 45 % se zvedly tržby z prodeje serverových řešení a nástrojů. V případě kancelářských aplikací Office se tržby zvýšily za posledních 5 let o 15 %, nicméně už 4 roky stagnují.

 

Microsoft tržby

 

V absolutním vyjádření vypadají tržby dle jednotlivých segmentů takto:

 

Microsoft tržby struktura

 

Tržby ze serverových řešení byly ještě v roce 2014 na podobné úrovni jako tržby z prodeje operačního systému Windows pro osobní počítače. V roce 2016 pak už byly tržby ze serverů více než dvojnásobné. I když je nutné upozornit na to, že rok 2016 je specifický tím, že tržby ve výši 6,6 miliardy USD za prodej Windows 10 se realizují až v dalších letech. Nicméně trend je i tak jasný. V oblasti operačních systémů pro PC už Microsoft prakticky nečeká žádný převrat. Bude svoji dominanci na osobních počítačích využívat na to, aby prosadila jiné produkty a služby? Které?

 

Značný posun sledujeme nejenom v oblasti tržeb ze serverů či cloudových řešení, ale také u reklamy (nárůst tržeb z 4 na 6,1 miliardy USD) a prodeje tabletu Microsoft Surface (růst tržeb z 1,9 na 4,1 miliardy).

 

Když se podíváme na ziskovost segmentů, tak se postupnému přesunu do přípravy korporátních řešení nemůžeme divit. Hrubé ziskové marže zde dosahují úrovně téměř 50 %. Naopak v oblasti produktů pro spotřebitele (Windows OS, Windows Phone a tablet Surface) je hrubá zisková marže kolem 15 %.

 

Microsoft jednoznačně mění své zaměření. Operační systém Windows už nebude sloužit jako jeden z tahounů prodejů, ale spíš bude potenciální zákazníky seznamovat se značkou a dalšími produkty firmy.

 

Období transformace je vždy náročné. Dokáže Microsoft připravit tak kvalitní řešení, aby uspěl v boji s jinými zavedenými firmami v oblasti serverových a cloudových řešení (kupříkladu Oracle, Amazon, Google, IBM)? Microsoft mimo jiné už uvedla, že chce dodávat software do chytrých automobilů a management už podepsal smlouvu s automobilkou Renault-Nissan.

 

Vývoj cen akcií naznačuje, že investoři zatím věří managementu firmy. Očekávání jsou vysoké, ale riziko chybného strategického rozhodnutí je také nemalé. Zprávy o vývoji firmy budou v roce 2017 rozhodně velmi zajímavé.

 

Malá rada pro zájemce o studium IT: cloudová platforma Microsoft Azure je dle údajů Synergy Research Group už druhá za Amazon AWS. Poptávka po specialistech, kteří budou tyto dvě cloudové služby ovládat, v nejbližších 10 letech určitě prudce poroste.

 

cloudové služby

16.1.2017

5 min.

Pošlete informace kamarádům:Share on FacebookPin on PinterestShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page

Mohlo by Vás zajímat:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

VŠECHNY ANALÝZY BROKERA LYNX BROKER