Co má medializace migrantů a investic společného?
27.4.2018
3 min.
Medializace migrantů má mnoho společného s medializací investičních témat. Většinou jsou obě témata prakticky podávána bez přidané hodnoty pro čtenáře, často jsou manipulativního charakteru, a tedy vyvolávají akorát tak neoprávněný pocit strachu. To má pak za následek, že lidé se investicí bojí a nerozumí jim. I z tohoto důvodu běžní lidé preferují umísťování peněz na vkladové účty v bankách anebo jsou schopni říct úsměvnou větu, že investování do akcií Applu není investování do reálné ekonomiky, ale naopak investování do českého start-upu je investování do reálné ekonomiky. Jak média dokáží manipulovat s davem, si ukážeme nejlépe na datech o terorismu a migrujících muslimech.
Přihlaste se do našeho newsletteru a získáte další informace z oblasti finančních trhů a údaje o makroekonomických trendech.
Graf níže ukazuje srovnání počtu úmrtí v důsledku terorismu a podíl článků o terorismu v New York Times. Typicky se za rok v USA stane téměř 18 tisíc vražd. Z toho je ale pouze několik desítek úmrtí v důsledku terorismu. Statistika vypadá podobně i z globálního pohledu, kdy se typicky za rok stane téměř 500 tisíc vražd, z čehož 20 tisíc je úmrtí v důsledku terorismu. Třetí sloupeček z obrázku ukazuje počet stran hlavního obsahu novin New York Times v období 2015 -2016, kdy paradoxně hlavní obsah tvořil z defacto poloviny terorismus.
Graf níže ukazuje, kolik procent je z dané populace muslimů. Světle růžový puntík ukazuje domněnku lidí a fialový puntík ukazuje realitu. Mediální vykonstruovanost je nádherně vidět na Francouzích. Francouzi si myslí, že francouzská populace je tvořena z 30 % muslimy, nicméně pravda je taková, že podíl této menšiny je v zemi přibližně 8 %. Nebo třeba Rusové. Ti si myslí, že ruská populace je tvořena z 25 % muslimy, nicméně ve skutečnosti je tvořena z 10 % muslimy. Američané se domnívají, že americká populace je z 18 % tvořena muslimy, ovšem muslimové tvoří jenom kolem 1 % americké populace.
Závěrem je třeba dodat, že problém je i v samotných lidech, jelikož si neověřují informace, a to jak v oblasti sociologických trendů, tak i v oblasti investování. Tato neznalost a neochota hledat důležité informace vytváří nedokonalý rozhodovací proces. Jeho následkem je pak špatné investiční nebo politické rozhodování. To jsme koneckonců mohli vidět i v nedávných českých parlamentních a prezidentských volbách, kdy se žhavým tématem číslo jedna stali migranti. Strach z migrujících muslimů pomohl k moci extremistům, populistům a komunistům.
27.4.2018
3 min.
Mohlo by Vás zajímat:
Pracovní příležitosti v sousedních zemích České republiky: Kde se vyplatí pracovat
Prozkoumejte pracovní příležitosti v Německu, Rakousku, Polsku a na Slovensku. Najděte si ideální ...
Více informací23.10.2024
3 min.
Jak na pasivní příjem z kryptoměn v roce 2024?
Pasivní příjem inspiruje mnoho lidí, a to nejenom investorů do kryptoměn. Systém pasivního příjmu si ...
Více informací21.6.2024
5 min.
Cenové rozdíly nemovitostí jsou čím dál tím vyšší. Roli hraje i několik kilometrů
Ceny nemovitostí se stále mění. Čím dál větší roli hraje lokalita. Rozdíl v cenách je patrný i u ...
Více informací13.6.2024
3 min.
Napsat komentář